بهترین روش تبلیغات جهت کسب و کارهای کوچک

کسب و کارها ی کوچک می بایست در مورد برنامه های تبلیغاتی خود واقعگرا باشند.

عموما صاحبان کسب و کارهای کوچک به دنبال روش های موثر و کم هزینه هستند. اما شما نمی توانید این دو را با هم داشته باشید. خیلی بعید است که بتوان روشی را برای تبلیغات برگزید که در عین موثر بودن ، کم هزینه هم باشد.

چهار روش تبلیغانی دیجیتالی که شکل تبلیغات را دگرگون ساخته اند.

شما می بایست برای تبلیغات خود بودجه بندی کنید نه اینکه صرفا با اضافه پولتان برنامه ریزی کنید. با  تخصیص بودجه مناسب از طریق کانالی مناسب  شما می توانید  با استفاده از اطلاعاتی که  به تجربه بدست آورده اید به نتایج دلخواه خود دست یابید.و یا حداقل وضعیت موجود را بهبود بخشید.

از آنجا که شما ماهانه بودجه مشخصی را برای تبلیغات هزینه می کنید ، شما می توانید خیلی بهتر به ارزیابی عملکرد خود نایل آیید.

در اینجا بهترین استراتژی های تبلیغاتی برای کسب و کارهای کوچک را به شما معرفی می کنیم:

1- مخاطبین خود را هدف قرار دهید

با کمال تاسف باید اظهار داشت کالا یا خدماتی که شما ارائه می دهید مناسب نیاز همه افراد روی کره زمین نیست.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک مخاطبین خاص خود را هدف قرار نمی دهند علیرغم اینکه هدف گیری مشتری یکی از فواید اولیه تبلیغات آنلاین می باشد.

در واقع شما باید قادر باشید بر اساس اطلاعاتی که گردآوری کرده اید ، لیست بسیار دقیقی از مشنریان هدف خود فراهم آورید

با این اطلاعاتی که در دست شماست و با اطلاعاتی که در خصوص مشتزیان فعلی خود در دست دارید شما باید بتوانید شروع کنید به  هدفگیری   مبارزه های تبلیغاتی مشابه برای جلب مشتریان بیشتر 

چه تبلیغات شما به صورت آنلاین باشد و چه بصورت غیر آنلاین ، مطمئن شوید که کپی برداری و شبیه سازی شما ، نوع مشتری که  می خواهید با آن ها کار کنید را  منعکس می نماید.این یک نکته کلیدی در خصوص  یک هدفگیری خوب می باشد.

2- تبلیغات خود را ارزیابی و رصد نمایید.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک از موثر بودن فعالیت های تبلیغاتی خود اطلاع دقیقی ندارند.

پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین نطیر گوگل ادورد  یا فیس بوک ، آمار گسترده ای را در خصوص  تبلیغات شما در اختیارتان قرار می دهد. و بدین ترتیب شما متوجه خواهید شد که آیا تبلیغات شما کارآمد می باشد یا خیر. البته این بدان معنا نیست که شما دیگر نیازی به تست و امتحان روش های خود نخواهید داشت  زیرا  انجام تبلیغاتی که سبب افزایش تعداد مشتزیان گردد مسئله ای زمان بر می باشد ما این آمار  سرعت  تصمیم گیری های شما را در موارد بعدی افزایش خواهد داد.

اما اگر تبلیغات شما بصورت غیرآنلاین میباشد می بایست آدرس ایمیل و یا شماره تلفن خاصی را برای این کار اختصاص دهید تا دریابید که  دیگران چگونه به شما دسترسی پیدا می کنند و تا چه حد تبلیغات شما کارساز است.این کار ارزش انجامش را دارد . هیچ گاه در این خصوص از حدس و گمان استفاده نکنید.

3- بدانید در چه زمانی باید تبلیغ کنید

در نگاه اول شاید انجام تبلیغات در تمام طول سال و با بودجه ای مساوی برای هر ماه امری معقول به نظر آید. اما اگر شما به شروع کسب و کار خود نگاهی بیندازید درمی یابید که خیلی از چیزها قابل پیش بینی و اندازه گیری نیستند. واقعا نمی شود در تمام طول سال از یک طرح تبلیغاتی و بازاریابی یکسان استفاده کرد.
اگر شما کالای فصلی می فروشید باید بیشترین تبلیغات خود را در فصل خود انجام دهید . حتی ممکن است تبلیغات خود را کمی زودتر از فصل شروع و  برخی تبلیغات خود را اندکی دیرتر از آن به پایان ببرید
در ایام عید و برخی تعطیلات بسته به نوع کسب و کار شما بسیار سودمند خواهد بود که در این ایام هزینه بیشتری را صرف تبلیغات بکنید
و با لاخره این که همیشه مراقب زمان هایی که رقبایتان تبلیغات گسترده ای را انجام می دهند باشید. اگر برای این زمان ها بودجه اضافه تری را در نظر گرفنه باشید می توانید در مقابل آن ها مقاومت نمایید با حتی از آن ها پیشی بگیرید.
 

4- برند سازی را خوب انجام دهید 

آیا مشتریان شما قادرند شما را به سرعت از روی رنگ ، نوع حروف ،  تصویر سازی  و یا لوگو استفاده شده در تبلیغاتتان شما را شناسایی نمایند . اگر این سوال مضحک و نامعقول به نظر می رسد کافی است نگاهی به آنچه که شرکت ها و برندهای بزرگ انجام می دهند بیاندازید. اغلب اوقات شما  آگهی آن ها را از روی رنگی که  استفاده می کنند ، می شناسید
به مرور زمان مشتریان شما به قالب تبلیغاتی شما  عادت می کنند و به آن پاسخ می دهند.